Submitted
12/07/2023
Rencontre Internationale Teleformat avec Ruth Calvo et Wouter Gillet (04/07/2023)
INTRODUCTION
- En présence de :
- Ruth Calvo
Director of Operations and International Business Développement at "GECA"
Ruth Calvo currently works as director of Operations and International Business Development at GECA in Madrid, where she has been working since 2007 in different areas, from solutions oriented to maximize audiences to the Chinese market Consultancy. Last years, she has been carrying out her duties as Formats & Trends consultant in Teleformat in conjunction with the deployment of new business models, financial controlling and market opening as Business Director. With roots embedded in Fiction, she studied a Masters Degree in Scriptwriting for TV and Cinema at UPSA in Salamanca. As a HSP, her analytical mind is interweaved with a wild passion for art, rock, graphic.
-
Wouter Gillet
Director of Teleformat
Wouter Gillet was born in Belgium and studied Translation- Interpreting at EhB in Brussels. During his studies, he had the opportunity to participate in the Erasmus programme at Universidad Complutense in Madrid. In the Spanish capital he has been working since 2003 as an international television consultant in the Teleformat department of the consultancy firm GECA. Wouter currently heads this department, which explores trends and premieres in the world's main audiovisual markets, analysing both fiction and entertainment formats and advising professionals of the sector.
-
Lors de cette session inédite, la société nous fait le privilège de revenir sur leur vision du marché mondial des formats avec un focus tout particulier sur les acteurs, contenus et audiences hispaniques. Cette rencontre est ainsi l'occasion d'en savoir plus sur leurs missions et philosophie ; ils nous présentent à cet égard un extrait de leurs derniers rapports concernant le flux et la fiction.
PRÉSENTATIONDE TELEFORMAT ( GECA ) 1/2
- Teleformat est la partie « veille » / « observatoire » de la société de conseil espagnole, basée à Madrid appelée GECA :
- Qui s’adresse à un éventail de profils de clients de l’audiovisuel très large :
- Distributeurs,
- Producteurs,
- Créateurs,
- Diffuseurs,
- Universitaires
- Qui propose des services sur mesure pour chaque client via des outils/ applications diversifiés
- Grâce une base de données très large
- Utilisant le big data, et le machine learning
- Qui permet une agrégation personnalisée de données collectées par différents médias
- Qui propose une projection des data via l’Intelligence artificielle
------------------
La suite du CR est disponible sur le pdf